vrijdag 6 januari 2012

Cultuurproef

Voor de opdracht van muzische grondhouding was het de bedoeling dat we 3 culturele activiteiten deden.
wat we bezochten speelde geen rol. Natuurlijk geen commerciële voorstellingen zoals een kerstshow van Samson & Gert.
Cultuurproef 1: 'Tutankhaumn: His tomb and his treasures'
De tentoonstelling vond plaats in Brussels expo van 20/04/2011 en was met succes verlengd tot 27/11/2011.

Wij hebben de tentoonstelling bezocht op 01/10/2011. 

Het was een zeer interessante tentoonstelling. Ik heb vooral veel bijgeleerd over Egypte. Hoe alles in zijn werk ging. Toen ik zag hoe ze alles perfect hadden na gebouwd was ik verbaasd. Hoe konden ze dit toch allemaal doen? Na de tentoonstelling was mijn interesse voor deze dingen gegroeid. Zelf zou ik zo een tentoonstelling voor kleuters niet aanraden wegens te langdradig, te veel uitleg,...Als volwassene en je bent geïnteresseerd in dit soort zaken was het zeker een bezoek waard.


Cultuurproef 2: 'Jip & Janneke: de mjoeziekul'

Werd bezocht op 4/11/2011


Toen ik de vertoning gezien had vond ik het wel een leuk idee om zo een pop in je klas te hebben. Zo kunnen de kleuters zich helemaal uitleven. In de musical kwamen heel wat gevoelens aan bod zoals verdrietig zijn, bang zijn,... 
De musical was helemaal gebaseerd op het gebeuren van een kleuter. Die is ook wel eens verdrietig of bang. 



Ik heb eruit geleerd  dat je de aandacht van kinderen al vlug kan vragen door het gebruik van poppen. Je kan er een levende fantasie uit creëren als je de kinderen met de poppen laat spelen. Je zal niet weten wat je ziet!

Cultuurproef 3: 'kapitein winokio's wereld toernee'


Kapitein Winokio's wereld toernee was echt een leuke voorstelling om te bekijken. Ik stond er van versteld hoe ze de kinderen zo gemakkelijk meekregen. Van de eerste tot de laatste seconden waren de kinderen erg geboeid. Zo heb ik eruit geleerd dat als je de aandacht van kinderen wil trekken, dat je vooral interactie moet hebben met hun. Door liedjes te zingen, te dansen zullen de kinderen vlugger gefascineerd worden en er dan ook helemaal op in gaan.








Filmpjes: 








website: http://www.kapiteinwinokio.be/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten